5-starsarrow-downarrow-leftarrow-rightcheck-circlechevron-downchevron-rightcloseemailfacebookflag-csenesinstagramlinkedinmenuphoneyoutube

Jak mohou české školy těžit z inovací a dat: PilotInnCities a YoungLink

V Olomouci jsme zahájili spolupráci mezi městem, Ministerstvem průmyslu a obchodu a CzechInvestem v rámci projektu PilotInnCities. Cílem projektu je testovat nové technologie a inovativní řešení přímo v reálném prostředí měst, což otevírá unikátní možnosti i pro školy.

Jednou z oblastí, kde PilotInnCities může školám přinést konkrétní užitek, je sledování a zlepšování školního klimatu a spolupráce ve třídách. Díky platformě YoungLink mohou školy získat přehled o vztazích mezi žáky, identifikovat napětí nebo izolované děti a cíleně reagovat na vznikající problémy. V rámci projektu se tak pilotně testují nástroje, které propojují data z městských iniciativ a školní praxe – od bezpečnosti po efektivnější plánování skupinových aktivit.

Dalším přínosem je podpora digitální a občanské gramotnosti. YoungLink umožňuje žákům i učitelům bezpečně sdílet zpětnou vazbu, zapojovat se do rozhodování a spolupracovat na školních projektech. V kombinaci s městskými pilotními projekty mohou školy aktivně přispívat k tvorbě bezpečnějšího a modernějšího veřejného prostoru, učit děti reálným dovednostem a ukazovat jim, jak mohou inovace pozitivně ovlivnit komunitu.

Projekt PilotInnCities navíc podporuje rychlé testování nových přístupů a jejich následné vyhodnocení. To znamená, že školy mohou bez rizika vyzkoušet nové metody práce s třídou, ověřit jejich efektivitu a případně je přenést i do dalších tříd nebo škol. V praxi to může znamenat lepší spolupráci mezi učiteli a žáky, zdravější klima ve třídách a rychlejší identifikaci problémů, než aby eskalovaly.

Další kick-off schůzka proběhla 18. srpna v Praze (Praha 10 a 12). Spolupráce mezi městy, státní správou a školami otevírá unikátní prostor pro inovace, které mají přímý dopad na každodenní život škol a tříd.

YoungLink tak ukazuje, že propojení moderních technologií a datové analýzy není jen teorie, ale konkrétní nástroj, který podporuje bezpečné, otevřené a zdravé školní prostředí. Školy, které se do projektů zapojí, získávají nejen data a nástroje, ale i inspiraci, jak efektivně pracovat s žáky a jejich vztahy.

Také by vás mohlo zajímat

Duševní zdraví ve školách: Proč je důležité a jak ho aktivně podporovat?

Duševní zdraví ve školách: Proč je důležité a jak ho aktivně podporovat?

Číst více
Co dělat, když se třída rozpadá: Signály, na které by škola neměla čekat

Co dělat, když se třída rozpadá: Signály, na které by škola neměla čekat

Číst více
Zapojte svou školu do dopadové studie využívání aplikace

Zapojte svou školu do dopadové studie využívání aplikace

Číst více