Zjistěte, jak fungují vztahy ve třídě Vašeho dítěte.

devices union union
union union

O společnosti

V ČR se podle statistik se šikanou setkává 9 z 10 dětí. Ve světě je pak více než třetina všech dětí obětí šikany. Školy, ale i rodiče pak často zachytí šikanu nebo jiné rizikové chování teprve tehdy, když se naplno projeví. A to už je pozdě. Z pohledu technologií se pak často jako společnost soustředíme na to, jak co nejlépe a nejefektivněji předat dětem nové znalosti a dovednosti. A přitom dítě, které se ale ve škole necítí dobře (a to ani nemusí být šikanované nebo vyloučené), učení příliš nedá. No a ze všech těchto důvodů jsme se rozhodli postavit appku, která by uměla mapovat vztahovou dynamiku uvnitř školních tříd – tedy zjednodušeně: zjistit, jak se děti ve třídě mají a jak se vzájemně vnímají.

Za naší aplikací od začátku stojí tým lidí s doktorským vzděláním v oblastech psychologie, pedagogiky nebo sociometrie. V rámci naší univerzitní činnosti nám přišla velká škoda umět měřit to, co se ve třídách odehrává, a využívat to jen pro další akademickou práci. Proto jsme si řekli, že by bylo fajn postavit aplikaci, která zastane celý tým lidí a bude školám i rodičům pomáhat lépe porozumět tomu, co se ve školních třídách mezi dětmi odehrává.

Náš tým

dusan

Dušan Brabec

Dušan je v zakladatelem společnosti YoungLink s.r.o. a leaderem týmu, který se podílí na tvorbě unikátního sociometrického řešení. Mezi lety 2020 - 2023 byl Dušan zaměstnancem společnosti Microsoft, kde zodpovídal za rozvoj spolupráce s technologickými společnostmi, které pomáhaly digitalizovat oblast českého a slovenského školství. Ve své pozici zodpovídal za rozvoj obchodní spolupráce mezi Microsoftem/technologickými partnery/konkrétními zákazníky (školy, přidružené vzdělávací instituce). V roce 2023 Dušan úspěšně završil doktorské studium na FSV Univerzity Karlovy.

martin

Martin Stejskal

Martin je absolventem ČVUT v Praze. V rámci své kariéry se věnuje vývoji softwaru a návrhu jeho architektury. Manažerské zkušenosti získal jako vedoucí oddělení vývoj. Na své současné pozici se aktivně věnuje jako vývojový inženýr – architekt přípravě architektury uživatelských aplikací, jejich integraci na průmyslové systémy přípravě webových dashboardů.

tomas

Tomáš Lintner

Tomáš je výzkumníkem v SYRI a MUNI. Vystudoval University College London. Je expertem v oblasti využití analýzy sociálních síti v pedagogickém a psychologickém výzkumu. V současné době se věnuje výzkumu šikany za pomoci analýzy sociálních sítí, sociální integrace ukrajinských uprchlíků v českých školách a problematice sociální exkluze u dětí z chudých rodin.

adam

Adam Klocek

Adam je výzkumníkem pracujícím v Akademii Věd ČR. Je absolventem Masarykovy univerzity, přičemž jeho výzkum směřoval do oblasti psychologie a psychometrie. Adam byl evaluátorem implementace programu KiVa (zahraniční program sloužící pro prevenci rizikového chování ve školách) v českém školském prostředí.