5-starsarrow-downarrow-leftarrow-rightcheck-circlechevron-downchevron-rightcloseemailfacebookflag-csenesinstagramlinkedinmenuphoneyoutube

Jak mohou české školy těžit z inovací a dat: PilotInnCities a YoungLink

V Olomouci jsme zahájili spolupráci mezi městem, Ministerstvem průmyslu a obchodu a CzechInvestem v rámci projektu PilotInnCities. Cílem projektu je testovat nové technologie a inovativní řešení přímo v reálném prostředí měst, což otevírá unikátní možnosti i pro školy.

Jednou z oblastí, kde PilotInnCities může školám přinést konkrétní užitek, je sledování a zlepšování školního klimatu a spolupráce ve třídách. Díky platformě YoungLink mohou školy získat přehled o vztazích mezi žáky, identifikovat napětí nebo izolované děti a cíleně reagovat na vznikající problémy. V rámci projektu se tak pilotně testují nástroje, které propojují data z městských iniciativ a školní praxe – od bezpečnosti po efektivnější plánování skupinových aktivit.

Dalším přínosem je podpora digitální a občanské gramotnosti. YoungLink umožňuje žákům i učitelům bezpečně sdílet zpětnou vazbu, zapojovat se do rozhodování a spolupracovat na školních projektech. V kombinaci s městskými pilotními projekty mohou školy aktivně přispívat k tvorbě bezpečnějšího a modernějšího veřejného prostoru, učit děti reálným dovednostem a ukazovat jim, jak mohou inovace pozitivně ovlivnit komunitu.

Projekt PilotInnCities navíc podporuje rychlé testování nových přístupů a jejich následné vyhodnocení. To znamená, že školy mohou bez rizika vyzkoušet nové metody práce s třídou, ověřit jejich efektivitu a případně je přenést i do dalších tříd nebo škol. V praxi to může znamenat lepší spolupráci mezi učiteli a žáky, zdravější klima ve třídách a rychlejší identifikaci problémů, než aby eskalovaly.

Další kick-off schůzka proběhla 18. srpna v Praze (Praha 10 a 12). Spolupráce mezi městy, státní správou a školami otevírá unikátní prostor pro inovace, které mají přímý dopad na každodenní život škol a tříd.

YoungLink tak ukazuje, že propojení moderních technologií a datové analýzy není jen teorie, ale konkrétní nástroj, který podporuje bezpečné, otevřené a zdravé školní prostředí. Školy, které se do projektů zapojí, získávají nejen data a nástroje, ale i inspiraci, jak efektivně pracovat s žáky a jejich vztahy.

Také by vás mohlo zajímat

Jak budovat zdravé třídní klima už od začátku školního roku

Jak budovat zdravé třídní klima už od začátku školního roku

Číst více
Třídní učitel jako klíčová postava primární prevence 

Třídní učitel jako klíčová postava primární prevence 

Číst více
Co dělat, když se třída rozpadá: Signály, na které by škola neměla čekat

Co dělat, když se třída rozpadá: Signály, na které by škola neměla čekat

Číst více